9 Temmuz 2012 Pazartesi

Ten Candan Can da Tenden Gizli Kapaklı Değildir

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM

Arada bir
Zannedersem anladınız. Herkesin bir ucundan tutup, kendine göre anlamlar çıkardığı Mesnevi'den bahsediyorum. Madden fazla derinliklere daldığımda beni ma'nen tekrar ayağa kaldıran nadir eserlerden bir tanesidir. Okumayanlar için ilk bölümünü buraya aktarıyorum.
İyi seyirler.


''Dinle, bu ney nasıl şikayet ediyor, ayrılıkları nasıl anlatıyor: 
Beni kamışlıktan kestiklerinden beri feryadımdan erkek, kadın... Herkes ağlayıp inledi.

Ayrılıktan parça parça olmuş, kalb isterim ki iştiyak derdini açayım 
Aslından uzak düşen kişi, yine vuslat zamanını arar.



Ben her cemiyette ağladım, inledim. Fena hallilerle de eş oldum, iyi hallilerle de. 
Herkes kendi zannınca benim dostum oldu ama kimse içimdeki sırları araştırmadı. 


Yazının devamını okumak istiyorsanız "NOTUNGA: ENTERESAN NOTLAR TEZGAHI" adlı kitabı okumalısınız.